LISTA JEDNOSTEK NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA
CZĘŚĆ I: wg art. 8a ust 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej
NAZWA JEDNOSTKI | ZAKRES PORADNICTWA | ADRES | TELEFON |
DOSTĘPNOŚĆ dni i godziny |
WWW e-mail |
KRYTERIA DOSTĘPU |
|
RODZINNE | |||||||
1. | Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnobrzegu | Porady pedagogiczne i psychologiczne dla rodziców zastępczych | 39 – 400 Tarnobrzeg
ul. 1 Maja 4 |
15 822 13 40
wew. 104 |
pon. – pt.
7.30 – 15.30 |
pcprtarnobrzeg@wp.pl
www.pcprtarnobrzeg.pl |
Mieszkańcy powiatu tarnobrzeskiego |
2. | Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Grębowie | Ogólnie pojęte zagadnienia pomocy rodzinie | 39 – 410 Grębów
ul. Rynek 7 |
15 811 22 21 – Świadczenia rodzinne
15 811 27 17 – Pomoc Społeczna 513 011 285 503 979 355 |
pon. – pt. 7.30 – 15.30 | gopsgrebow@gmail.com
www.gopsgrebow.pl |
Mieszkańcy Gminy Grębów |
PSYCHOLOGICZNE | |||||||
3. | Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Nowej Dębie | Diagnoza, pomoc psychologiczna, profilaktyka | 39 – 460 Nowa Dęba
ul. Jana Pawła II 4 |
15 846 28 45 | pon. – pt.
7.30 – 15.30 |
www.pppnd.naszaporadnia.com
sekretariat@ |
Dla dzieci, uczniów, rodziców, nauczycieli ze szkół na terenie powiatu tarnobrzeskiego |
4. | Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Baranowie Sandomierskim | Pomoc osobom w trudnej sytuacji życiowej, z którą nie mogą sobie poradzić przy wykorzystaniu własnych sił i środków. | 39 – 450 Baranów Sandomierski,
ul. Zamkowa 24b |
15 811 80 10 | pon. 15.00 – 16.00
piątek 8.00 – 9.00 |
ops@baranowsandomierski.pl | Osoby korzystające z pomocy Ośrodka Pomocy Społecznej w Baranowie Sandomierskim |
5. | Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Nowej Dębie – Centrum Zdrowia Psychicznego | Kompleksowa pomoc psychiatryczna, psychologiczna i psychoterapeutyczna w ramach świadczeń finansowanych przez Narodowy Fundusz Zdrowia. | 39 – 460 Nowa Dęba,
ul. M. Skłodowskiej-Curie 1A |
Punkt Zgłoszeniowo-Koordynacyjny (PZK) – tel. 888 289 431 | Punkt Zgłoszeniowo-Koordynacyjny (PZK) – od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy, w godz. 8.00 – 18.00. | czp@zoznowadeba.pl
pzk@zoznowadeba.pl |
Dla ludności zamieszkałej na obszarze powiatu tarnobrzeskiego i Miasta Tarnobrzega. |
6. | Centrum Wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego | Pomoc osobom znajdującym się w stanie kryzysu psychicznego z powodu np. utraty pracy, rozwodu, śmierci lub zaginięcia bliskiej osoby oraz zapobieganie depresji, samobójstwom i innym zachowaniom autodestrukcyjnym. | Projekt Fundacji ITAKA realizowany na zlecenie Ministerstwa Zdrowia i finansowany ze środków Narodowego Programu Zdrowia.
Fundacja ITAKA skr. pocztowa 127 00 – 958 Warszawa 66 |
800 70 2222 – bezpłatna infolinia | 24 godz. przez 7 dni w tygodniu | www.liniawsparcia.pl
porady@liniawsparcia.pl |
Pomoc dla osób znajdujących się w stanie kryzysu psychicznego, skierowana do osób w każdym wieku. |
PEDAGOGICZNE | |||||||
7. | Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Nowej Dębie | Diagnoza, terapia pedagogiczna, doradztwo zawodowe dla dzieci i młodzieży | 39 – 460 Nowa Dęba,
ul. Jana Pawła II 4 |
15 846 28 45 | pon. – pt.
7.30 – 15.30 |
www.pppnd.naszaporadnia.com
sekretariat@ pppnd.naszaporadnia.com |
Dla dzieci, uczniów, rodziców, nauczycieli ze szkół na terenie powiatu tarnobrzeskiego |
POMOC SPOŁECZNA | |||||||
8. | Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnobrzegu | Socjalne dla osób niepełnosprawnych i pełnoletnich wychowanków pieczy i opieki zastępczej | 39 – 400 Tarnobrzeg,
ul. 1 Maja 4 |
15 822 13 40,
wew. 103 i 101 |
pon. – pt.
7.30 – 15.30 |
pcprtarnobrzeg@wp.pl
www.pcprtarnobrzeg.pl |
Mieszkańcy powiatu tarnobrzeskiego |
9. | 1) Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Grębowie
2) Ośrodek Pomocy Społecznej w Gorzycach 3) Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Baranowie Sandomierskim 4) Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowej Dębie |
Pomoc społeczna wspiera osoby i rodziny w wysiłkach zmierzających do zaspokojenia niezbędnych potrzeb i umożliwia im życie w warunkach odpowiadających godności człowieka. Zadaniem pomocy społecznej jest także zapobieganie trudnym sytuacjom życiowym przez podejmowanie działań zmierzających do usamodzielnienia osób i rodzin oraz ich integracji ze środowiskiem. | 1) 39 – 410 Grębów,
ul. Rynek 7 2) 39 – 432 Gorzyce ul. 3 Maja 4 3) 39 – 450 Baranów Sandomierski ul. Zamkowa 24b 4) 39 – 460 Nowa Dęba ul. M. Reja 3 |
1) 15 811 27 17
2) 15 836 23 25 3) 15 811 80 10 4) 15 846 34 94, 15 846 34 93 |
1) pon. – pt. 7.30 – 15.302) pon. – pt. 7.30 – 15.303) pon. – pt. 7.30 – 15.304) pon. – pt. 7.00 – 15.00 |
1) gopsgrebow@gmail.com
2) gopsgorzyce@gmail.com 3) ops@baranowsandomierski.pl |
1) Dla mieszkańców Gminy Grębów
2) Dla mieszkańców Gminy Gorzyce 3) Dla mieszkańców Miasta i Gminy Baranów Sandomierski 4) Dla mieszkańców Miasta i Gminy Nowa Dęba |
ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH I INNYCH UZALEŻNIEŃ | |||||||
10. | Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Nowej Dębie – Poradnia Leczenia Uzależnień w Nowej Dębie | Terapia Uzależnień | 39 – 460 Nowa Dęba
ul. M. Skłodowskiej-Curie 1A |
15 846 05 14 – rejestracja | pon. – 12.00 – 13.00
śr. – 09.35 – 14.35 oraz śr. – 18.30 – 19.30 czw. – 15.00 – 20.00 |
www.zoznowadeba.pl | Z porad mogą korzystać:
– osoby zagrożone uzależnieniem – uzależnieni – członkowie ich rodzin – bez skierowań i rejonizacji |
11. | Punkt Konsultacyjny do spraw uzależnień prowadzony przez Stowarzyszenie na Rzecz Integracji Społecznej „Wokół Nas” | Oferowana pomoc: – dyżury psychologa i udzielanie podstawowej pomocy psychologicznej, – prowadzenie grupy wsparcia dla współuzależnionych. |
39 – 432 Gorzyce
ul. 11 Listopada 12/321 |
721 346 323
795 416 937 |
poniedziałek, wtorek, piątek
w godz. 16.00 – 18.00 |
punkt.gorzyce@o2.pl | Pomoc osobom, które zmagają się z problemem uzależnia od alkoholu oraz ich rodzinom. |
12. | Nowodębski Klub Abstynenta w Nowej Dębie | Udzielanie członkom klubu i ich rodzinom pomocy w trudnych sytuacjach życiowych, a także osobom spoza klubu w podjęciu leczenia odwykowego. | 39 – 460 Nowa Dęba,
ul. Jana Pawła II 4 |
692 728 771,
666 047 767 |
Dyżury w każdy wtorek w godz. 11.00 – 12.00 | ewita0@op.pl | Pomoc członkom klubu i ich rodzinom w trudnych sytuacjach życiowych, a także osobom spoza klubu w podjęciu leczenia odwykowego. |
13. | Punkt Konsultacyjno – Informacyjny do Spraw Uzależnień w Skopaniu | Porady i pomoc w sprawach z zakresu rozwiązywania problemów uzależnień. | Środowiskowy Dom Kultury w Skopaniu,
39 – 451 Skopanie Kardynała Wyszyńskiego 7 |
601 978 875 | Dyżury w każdy czwartek w godz. 16.00 – 17.00 | – | Pomoc osobom, które zmagają się z problemem uzależnień. |
PRZECIWDZIAŁANIE PRZEMOCY W RODZINIE | |||||||
14. | Zespół Interdyscyplinarny ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie w gminie:
1) Grębów 2) Gorzyce 3) Baranów Sandomierski 4) Nowa Dęba |
1. Diagnozowanie problemu przemocy w rodzinie; podejmowanie działań mających na celu przeciwdziałanie temu zjawisku; interwencje w środowisku dotkniętym przemocą w rodzinie; informowanie o możliwościach udzielania pomocy w środowisku lokalnym.2. Poradnictwo osobom uwikłanym w przemoc udzielana przez członków ZI3. Realizacja procedury postępowania „Niebieska Karta”.4. Wsparcie oraz poradnictwo dla rodzin uwikłanych w przemoc informacja o najbliższych instytucjach udzielających pomocy. 5. Sprawy związane z przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie, niebieskie karty. 6. Poradnictwo, motywowanie osób do podjęcia terapii, kierowanie osób do odpowiednich instytucji. 7. Rozwiązywanie problemów związanych z wystąpieniem przemocy w rodzinie. |
1) 39 – 410 Grębów
ul. Rynek 7 2) 39 – 432 Gorzyce ul. 3 Maja 4 3) 39 – 450 Baranów Sandomierski ul. Zamkowa 24b 4) 39 – 460 Nowa Dęba ul. M. Reja 3 |
1) 15 811 22 21
513 011 285 503 979 355 2) 15 836 23 25 3) 15 811 80 10 4) 15 846 34 94, 15 846 34 93 |
1) pon. – pt.
7.30 – 15.30 2) pon. – pt. 7.30 – 15.30 3) pon. – pt. 7.30 – 15.30 4) pon. – pt. 7.00– 15.00 |
www.gopsgrebow.pl
1) gopsgrebow@gmail.com 2) gopsgorzyce@gmail.com 3) ops@baranowsandomierski.pl |
1) Dla mieszkańców Gminy Grębów
2) Dla mieszkańców Gminy Gorzyce 3) Dla mieszkańców Miasta i Gminy Baranów Sandomierski 4) Dla mieszkańców Miasta i Gminy Nowa Dęba |
15. | Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnobrzegu | 1. Pomoc psychologiczna, pedagogiczna.
2. Zapewnienie osobom dotkniętym przemocą w rodzinie miejsc w ośrodkach wsparcia. 3. Zapewnienie osobom dotkniętym przemocą w rodzinie miejsc w ośrodkach interwencji kryzysowej. 4. Realizacja programów oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych dla osób stosujących przemoc w rodzinie. |
39 – 400 Tarnobrzeg
ul. 1 Maja 4 |
15 822 13 40
wew. 104 |
pon. – pt.
7.30 – 15.30 |
pcprtarnobrzeg@wp.pl
www.pcprtarnobrzeg.pl |
Mieszkańcy powiatu tarnobrzeskiego |
16. | Centrum Wsparcia i Rehabilitacji Społecznej w Gorzycach –Specjalistyczny Ośrodek Wsparcia dla ofiar Przemocy w Rodzinie w Gorzycach (SOW) |
W SOW w Gorzycach ofiara przemocy w rodzinie może skorzystać z różnorodnych form pomocy:
|
39 – 432 Gorzyce
ul. 11 Listopada 12 |
Telefon całodobowy:
15 836 28 69 |
całodobowo | www.sowgorzyce.pl | Pomoc w SOW jest bezpłatna, anonimowa, całodobowa (hostelowa).
Działalność ośrodka obejmuje mieszkańców z terenu województwa podkarpackiego. |
17. | Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „ Niebieska linia” | Wsparcie psychologiczne, informacje na temat przeciwdziałania przemocy w rodzinie, w tym o istniejących możliwościach prawno-proceduralnych oraz lokalnych placówkach pomocowych. | Al. Jerozolimskie 155
02-326 Warszawa |
Infolinia 800 12 00 02 czynna przez całą dobę. |
całodobowo | www.niebieskalinia.info
biuro@niebieskalinia.info |
Dla osób uwikłanych w przemoc w rodzinie. |
INTERWENCJA KRYZYSOWA | |||||||
18. | Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnobrzegu |
Osoby doświadczające przemocy, będące w trudnej sytuacji życiowej, przeżywające kryzys z powodu doświadczania zdarzeń traumatycznych, straty, agresji, przemocy, borykające się z problemami wychowawczymi uzyskają możliwość konsultacji psychologiczno – pedagogicznych, wsparcia i pomocy w rozwiązywaniu problemów wynikających z zaistniałych sytuacji kryzysowych. | 39 – 400 Tarnobrzeg
ul. 1 Maja 4 |
15 822 13 40 wew. 104 |
pon. – pt.
7.30 – 15.30 |
pcprtarnobrzeg@wp.pl
www.pcprtarnobrzeg.pl |
Mieszkańcy powiatu tarnobrzeskiego |
DLA OSÓB BEZROBOTNYCH | |||||||
19. | Powiatowy Urząd Pracy w Tarnobrzegu | Wsparcie osób bezrobotnych i poszukujących pracy w znalezieniu pracy oraz pracodawców w pozyskiwaniu pracowników | 39 – 400 Tarnobrzeg
ul. 1 Maja 3 |
15 823 00 30 | pon. – pt.
7.30 – 15.30 |
www.tarnobrzeg.praca.gov.pl/ | Osoby bezrobotne i poszukujące pracy, pracodawcy, osoby zagrożone bezrobociem |
20. | Infolinia Urzędów Pracy – Zielona Infolinia | Aby uzyskać informacje o ofertach pracy, szkoleniach, usługach urzędów pracy lub skąd pozyskać pieniądze na własną firmę, należy skorzystać z pomocy Zielonej Linii. | Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia Zielona Linia
ul. Trawiasta 20b |
19 524 (z Polski) +48 22 19524(z zagranicy)Koszt zgodnie z taryfą operatora. |
pn. – pt.
08.00 – 18.00 |
www.zielonalinia.gov.pl
biuro@zielonalinia.gov.pl |
Mogą korzystać:
– zarejestrowani – poszukujący pracy – pracodawcy |
DLA OSÓB POKRZYWDZONYCH PRZESTĘPSTWEM | |||||||
21. | Podkarpacki Ośrodek Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego (ośrodek okręgowy) | W ramach pomocy osobom pokrzywdzonym przestępstwem oraz osobom im najbliższym udzielane są porady prawne oraz porady psychologiczne i psychiatryczne. | 35 – 959 Rzeszów,
ul. Fredry 4/57-58 |
796 600 429
dyżur całodobowy 7 dni w tygodniu |
Pon. 8.00 – 15.00
Wt. 12.00 – 20.00 Śr. 8.00 – 15.00 Czw. 8.00 – 15.00 Pt. 8.00 – 15.00 Sob. 8.00 – 12.00 |
porso@poczta.onet.pl | Osoby pokrzywdzone przestępstwem i ich najbliżsi oraz świadkowie przestępstw i ich najbliżsi.
REJONIZACJA NIE OBOWIĄZUJE |
PRAWO KONSUMENCKIE | |||||||
22. | Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów | Ochrona praw konsumenckich | Starostwo Powiatowe w Tarnobrzegu
39 – 400 Tarnobrzeg |
15 822 39 22 wew. 204 |
pon. – pt.
7.30 – 15.30 |
powiat@tarnobrzeski.pl | Mieszkańcy powiatu tarnobrzeskiego. |
23. | Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów | Ochrona praw konsumenckich | UOKiK
Pl. Powstańców Warszawy 100-950 Warszawa |
Infolinia konsumencka
(prowadzona przez Federację Konsumentów) 801 440 220 22 290 89 16 Koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora |
pn. – pt.
08.00-18.00 |
https://www.uokik.gov.pl/
porady@dlakonsumentow.pl |
Prawo konsumenckie |
PRAWA PACJENTA |
|||||||
24. | Rzecznik Praw Pacjenta | Ochrona praw pacjenta | Biuro RPP
ul. Młynarska 46. |
800 190 590
Bezpłatna infolinia Zapisy na poradę osobistą: rezerwacja@rpp. gov.pl lub (22) 532 82 43 |
pn. – pt.
08.00-20.00 |
https://www.bpp.gov.pl
kancelaria@rpp.gov.pl |
Z porad może korzystać każdy kto ma poczucie łamania praw pacjenta |
25. | Narodowy Fundusz Zdrowia- Centrala | Uprawnienia ubezpieczenia zdrowotnego: – prawa pacjenta – leczenie w kraju i poza granicami – kolejki do świadczeń |
Narodowy Fundusz Zdrowia
Grójecka 186 02 – 390 Warszawa |
Infolinia Centralna
800 392 976 (*) 22 572 60 42 (**) (*) połączenia bezpłatne (**) koszt zgodnie Także każdy oddział NFZ posiada własną infolinię |
pn. – pt.
08.00-16.00 |
http://www.nfz.gov.pl
infolinia@nfz.gov.pl
|
Każda osoba objęta ubezpieczeniem lub zainteresowana ubezpieczeniem zdrowotnym |
26. | Rzecznik Praw Osób Niepełnosprawnych | Ochrona praw osób niepełnosprawnych | SIEDZIBA
ul. Żurawia 4 A, Telefon (22) 461 60 00 KORESPONDENCJA Nowogrodzka 1/3/5 |
801 801 015
Koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora
|
pn. – pt.
08.00-17.00 |
www.niepelnosprawni.gov.pl
sekretariat.bon@mrpips.gov.pl |
Z porad mogą korzystać osoby niepełnosprawne, ich rodziny oraz organizacje działające na rzecz osób niepełnosprawnych |
27. | Rzecznik Praw Dziecka – dziecięcy telefon zaufania | Ochrona praw dziecka | Biuro RPD
Przemysłowa 30/32 00-450 Warszawa tel.: (22) 583 66 00 fax.: (22) 583 66 96 pn.-pt. godz.08.15-16.15 |
800 121 212
Bezpłatna infolinia |
pn. – pt. godz.
08.15-20.00. (dzwoniąc po godzinach i w dni wolne można opisać problem i zostawić kontakt do siebie, a doradcy oddzwonią) |
rpd@brpd.gov.pl | Sprawy przemocy, relacji rówieśniczych, szkolnych i rodzinnych.Może dzwonić każdy, kto doświadcza problemu lub jest świadkiem. |
PRAWO UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH | |||||||
28. | Centrum Obsługi Telefonicznej
Zakładu Ubezpieczeń Społecznych |
Zakres informacji:
– pomoc techniczna – składki – renty – emerytury |
Klienci mogą skorzystać z pomocy pracowników w Centrum Obsługi Telefonicznej lub podczas wizyty osobistej w placówce jak wyżej.
Nr centrali : (22) 667 10 00 |
22 560 16 00
Koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora. |
pn. – pt.
07.00 – 18.00 |
cot@zus.pl | Adresaci porad:
– ubezpieczeni – płatnicy – lekarze |
PRAWO PRACY | |||||||
29. | Centrum Poradnictwa
Państwowej Inspekcji Pracy (PIP) |
Porady z zakresu prawa pracy. | Główny Inspektorat Pracy
ul. Barska 28/30 |
801 002 006
dla tel. stacjonarnych 459 599 000 dla tel. kom. 22 391 83 60 (dla obywateli Ukrainy zatrudnionych na terenie RP) Koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora. Uwaga!!! naliczane są koszty za czas oczekiwania na połączenie |
www.bip.pip.gov.pl,
kancelaria@gip.pip.gov.pl |
||
PRAWO PODATKOWE | |||||||
30. | Krajowa Informacja Skarbowa | Informacje podatkowe dot. PIT, CIT, VAT, podatki lokalne, akcyza etc. | ul. Teodora Sixta 17,
43 – 300 Bielsko-Biała |
801 055 055
z tel. stacjonarnych 22 330 03 30 z tel. komórkowych. + 48 22 33 00 330 z tel. zagranicznych. Koszt zgodnie z taryfą operatora |
pn. – pt.
07.00-18.00 |
www.kis.gov.pl | Z porad może skorzystać każdy podatnik |
DLA OSÓB BĘDĄCYCH W SPORZE Z PODMIOTAMI RYNKU FINANSOWEGO | |||||||
31. | Rzecznik Finansowy
(Ubezpieczonych) |
Prawa ubezpieczonych | Biuro Rzecznika Finansowego
Al. Jerozolimskie 87 02 – 001 Warszawa. |
Ubezpieczenia
gospodarcze 22 333 73 28 Ubezpieczenia Społeczne, OFE ZUS 22 333 73 26 lub 22 333 73 27 Ubezpieczenia bankowe i rynku kapitałowego 22 333 73 25 |
pn. – pt.
08.00-18.00 pn. – pt. 11.00 – 15.00 pn. – pt. 08.00-16.00 |
Porady e-mail: porady@rf.gov.pl
(czas oczekiwania na odpowiedz e-mailową ok.2 tygodni) biuro@rf.gov.pl |
Osoby ubezpieczone i w sporze dotyczącym ubezpieczeń |
INNE | |||||||
32. | WWW. OBYWATEL.GOV.PL | Informacje i usługi przyjazne obywatelom
portal Ministerstwa Cyfryzacji |
|||||
33. | Rzecznik Praw Obywatelskich | Ochrona praw obywatelskich | Biuro RPO
Al. Solidarności 77. 00-090 Warszawa |
800 676 676
Połączenia bezpłatne z tel. stacjonarnych |
pon. 10.00 – 18.00
wt. – pt. 08.00-16.00 |
https://www.rpo.gov.pl
biurorzecznika@brpo.gov.pl |
Może zgłosić się każdy, kto uważa,
że jego prawa są naruszone |
CZĘŚĆ II: wg art. 8a ust 1 pkt 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej
NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA ORAZ NIEODPŁATNE PORADNICTWO OBYWATELSKIE NA TERENIE POWIATU TARNOBRZESKIEGO
W 2023 roku na terenie Powiatu tarnobrzeskiego funkcjonują dwa punkty, w których udzielana jest nieodpłatna pomoc prawna oraz świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, usytuowane w czterech lokalach, według harmonogramu:
NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA | |||||||
PROWADZĄCY | ADRESY DYŻURÓW | DNI i GODZINY | SPECJALIZACJI (nie określono) | lokal dogodny dla osób na wózkach inwalidzkich | DANE KONTAKTOWE | WWW | |
Radcowie Prawni/Adwokaci | Lokal w budynku Urzędu Miasta i Gminy w Nowej Dębie, ul. Rzeszowska 3, I piętro, pok. 105. |
poniedziałek
w godz. 11.30 – 15.30 środa w godz. 11.30 – 15.30 czwartek w godz. 11.30 – 15.30 |
tak | Zgłoszenia na termin wizyty przyjmowane są telefonicznie pod numerem:
15 846 26 71 |
www.tarnobrzeski.pl | ||
Lokal w budynku Urzędu Miasta i Gminy Baranów Sandomierski, ul. gen. L. Okulickiego 1. |
wtorek
w godz. od 8.00 do 12.00 piątek w godz. od 8.00 do 12.00 |
tak | Zgłoszenia na termin wizyty przyjmowane są telefonicznie pod numerem:
tel. 15 811 85 81 |
||||
Fundacja „Masz Prawo”,
ul. Wyspiańskiego 4/82 39 – 400 Tarnobrzeg |
Lokal w budynku Urzędu Gminy w Gorzycach, ul. 3 Maja 4. |
wtorek
w godz. 11.30 – 15.30 środa w godz. 11.30 – 15.30 |
tak | Zgłoszenia na termin wizyty przyjmowane są telefonicznie pod numerem:
15 836 20 75 |
www.tarnobrzeski.pl | ||
Lokal w budynku Urzędu Gminy Grębów, ul. Rynek 1. | czwartek
w godz. 15.00 – 19.00 piątek w godz. 8.00 – 12.00 |
tak | Zgłoszenia na termin wizyty przyjmowane są telefonicznie pod numerem:
15 811 27 15 |
||||
NIEODPŁATNE PORADNICTWO OBYWATELSKIE | |||||||
Fundacja
„Masz Prawo”, ul. Wyspiańskiego 4/82 39 – 400 Tarnobrzeg |
Lokal w budynku Urzędu Gminy w Gorzycach, ul. 3 Maja 4. |
poniedziałek: w godz. 7.30 – 11.30 |
tak | Zgłoszenia na termin wizyty przyjmowane są telefonicznie pod numerem:
15 836 20 75 |
www.tarnobrzeski.pl |
Osoby z dysfunkcjami narządów mowy i słuchu mogą dokonywać zgłoszeń na e-mail: powiat@tarnobrzeski.pl
Osobom, które ze względu na niepełnosprawność ruchową nie są w stanie przybyć do punktu lub osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu może być udzielana nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie także poza punktem albo za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość (np. przez telefon lub przez Internet). Porada prawna będzie udzielana w warunkach i na zasadach adekwatnych do niepełnosprawności danej osoby. Bliższe informacje pod numerem telefonu podanym do zapisów.
Termin wizyty w punkcie można także ustalić osobiście w Referacie Oświaty, Zdrowia, Spraw Społecznych i Promocji Starostwa Powiatowego w Tarnobrzegu, 39 – 400 Tarnobrzeg, ul. 1 Maja 4, pok. nr 20, lub za pośrednictwem strony internetowej https://np.ms.gov.pl/zapisy
Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:
- poinformowanie osoby fizycznej, zwanej dalej „osobą uprawnioną” o obowiązującym stanie prawnym oraz o przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowoadministracyjnym lub,
- wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego lub,
- sporządzenie projektu pisma w sprawach, o których mowa w pkt 1 i 2, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowoadministracyjnym lub,
- nieodpłatną mediację, lub
- sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowoadministracyjnym oraz poinformowanie o kosztach postępowania i ryzyku finansowym związanym ze skierowaniem sprawy na drogę sądową.
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje działania dostosowane do indywidualnej sytuacji osoby uprawnionej, zmierzające do podniesienia świadomości tej osoby o przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach oraz wsparcia w samodzielnym rozwiązywaniu problemu, w tym, w razie potrzeby, sporządzanie wspólnie z osobą uprawnioną planu działania i pomoc w jego realizacji. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje w szczególności porady dla osób zadłużonych i porady z zakresu spraw mieszkaniowych oraz zabezpieczenia społecznego.
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje również nieodpłatną mediację.
Nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie przysługują osobie uprawnionej, która nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającą osób w ciągu ostatniego roku.
Osoba uprawniona, przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, składa pisemne oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej.
Osoba korzystająca z nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej dodatkowo składa oświadczenie o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku.
Oświadczenie składa się osobie udzielającej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczącej nieodpłatne poradnictwo obywatelskie.
Do złożenia oświadczenia wymagany jest numer PESEL. W przypadku braku numeru PESEL – numer paszportu albo innego dokumentu stwierdzającego tożsamość.
W zależności od bieżącego zapotrzebowania na nieodpłatną mediację, zgłaszanego przez osoby uprawnione, w punktach organizuje się spotkanie z mediatorem poświęcone nieodpłatnej mediacji z tym, że czas trwania jednego spotkania z mediatorem podczas dyżuru nie może przekroczyć połowy czasu trwania dyżuru.
Nieodpłatna mediacja może być prowadzona pomiędzy stronami dążącymi do polubownego rozwiązania sporu. Strona inicjującą przeprowadzenie nieodpłatnej mediacji może być wyłącznie osoba uprawniona.
Nieodpłatna mediacja obejmuje:
- poinformowanie osoby uprawnionej o możliwościach skorzystania z polubownych metod rozwiązywania sporów, w szczególności mediacji oraz korzyściach z tego wynikających,
- przygotowanie projektu umowy o mediację lub wniosku o przeprowadzenie mediacji,
- przygotowanie projektu o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego w sprawie karnej,
- przeprowadzenie mediacji,
- udzielenie pomocy w sporządzeniu do sądu wniosku o zatwierdzenie ugody zawartej przed mediatorem,
- nieodpłatna mediacja może być prowadzona pomiędzy stronami dążącymi do polubownego rozwiązania sporu, stroną inicjującą przeprowadzenie nieodpłatnej
- mediacji może być wyłącznie osoba uprawniona,
- nieodpłatną mediację prowadzi mediator.
W przypadku obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego, stanu epidemii albo wprowadzenia stanu nadzwyczajnego udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego może odbywać się za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość oraz poza lokalem punktu i nie jest też wymagane złożenie pisemnych oświadczeń.
Osoba uprawniona może wyrazić swoją opinię o udzielonej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczonym nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim, poprzez wypełnienie części B karty pomocy i umieszczenie jej w przygotowanej w tym celu urnie w punkcie lub przekazanie do Starostwa Powiatowego w Tarnobrzegu telefonicznie na numer telefonu 15 822 39 22, drogą elektroniczną na adres e-mail: powiat@tarnobrzeski.pl lub listownie na adres:
ul. 1 Maja 4, 39 – 400 Tarnobrzeg.