Wniosek o nadanie numeru PESEL

Nazwa procedury

Wniosek o nadanie numeru PESEL (na podstawie odrębnych przepisów)

Formularze do pobrania
Złóż wniosek przez Internet

Nie dotyczy

Wymagane dokumenty
  • wniosek o nadanie numeru PESEL
  • odpis skrócony aktu urodzenia – kopia (jeśli został sporządzony)
  • odpis skrócony aktu małżeństwa – kopia (w przypadku osób, które wstąpiły w związek małżeński)
  • pełnomocnictwo (w przypadku osoby upoważnionej) wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa

przy zameldowaniu:

  • formularz „zgłoszenie pobytu stałego” lub „zgłoszenie pobytu czasowego”;
  • dowód osobisty lub paszport a dla cudzoziemców – paszport oraz dokument uzyskany na terenie RP tj: wiza, karta pobytu, zezwolenie na pobyt stały, zezwolenie na pobyt czasowy;
  • dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (oryginał do wglądu) tj. w szczególności umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu;

przy złożeniu wniosku na dowód osobisty:

  • wniosek o wydanie dowodu osobistego;
  • 1 aktualna, kolorowa fotografia o wymiarach 35×45 mm, wykonana na jednolitym jasnym tle, z równomiernym oświetleniem, mająca dobrą ostrość oraz odwzorowująca naturalny kolor skóry, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazująca wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, z widocznymi brwiami i przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami, nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i z zamkniętymi ustami;
  • paszport lub inny dokument stwierdzający tożsamość;
  • dokument poświadczający obywatelstwo polskie;
  • odpis skrócony aktu urodzenia (osoby, które zawarły związek małżeński dodatkowo załączają odpis skrócony aktu małżeństwa) – do wglądu;

dla osób obowiązanych do posiadania numeru na podstawie odrębnych przepisów:

  • wniosek o nadanie numeru PESEL;
  • dowód osobisty lub paszport, a w przypadku cudzoziemców – dokument podróży lub inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo oraz dokument potwierdzający, że siedziba pracodawcy znajduje się na terenie gminy Wrocław;
Opłata skarbowa

Nie dotyczy

Opłaty administracyjne
Kwota Tytuł płatności
17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (jeśli osobę wnoszącą podanie reprezentuje pełnomocnik)

Opłatę administracyjną  należy opłacić za pośrednictwem:

  • Płatności bezgotówkowej kartą płatniczą bezpośrednio w Biurze Obsługi Mieszkańca Urzędu Gminy Gorzyce przy ul. Sandomierskiej 75 w Gorzycach
  • Banków bądź Poczty (według obowiązujących cenników oraz taryf),
  • w placówkach Banku Spółdzielczego w Tarnobrzegu  świadczących obsługę Gminy Gorzyce (bez dodatkowych opłat).
    Bank Spółdzielczy w Tarnobrzegu Oddział w Gorzycach
    ul. Piłsudskiego 1
    39-432 Gorzyce

Na rachunek bankowy
Urząd Gminy Gorzyce
ul. Sandomierska 75
39-432 Gorzyce

(z dopiskiem dokonywanej operacji, np. „Opłata administracyjna z tytułu ….”)

Nr konta 25 9434 1012 2002 1050 0018 0001 Bank Spółdzielczy o/Gorzyce

Dowód uiszczenia opłaty proszę okazać przy odbiorze dokumentów.

Termin i sposób załatwienia sprawy

Niezwłocznie. Jeśli rozpatrzenie wniosku wymaga przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego – zgodnie z przepisami ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.

Miejsce złożenia dokumentów

Biuro Obsługi Mieszkańca
Urząd Gminy Gorzyce
ul. Sandomierska 75
39-432 Gorzyce

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Spraw Obywatelskich
Urząd Gminy Gorzyce
ul. Sandomierska 75
39-432 Gorzyce
Nr telefonu:
15 8362 075 wew (19)

Uwagi
Tryb odwoławczy

Nie dotyczy

Podstawa prawna
  • Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2019r. poz.1397 z późn.zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. poz.2411 z późn.zm.)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020r. poz.256 z późn.zm.)
  • Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019r. o przedkładaniu niektórych dokumentów urzędowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.z 2019r. poz.860)
Inne informacje
RODO